«Чому жінки вбивають»: хто відповідав за костюми героїнь другого сезону

Марк Чері, автор серіалу «Відчайдушні домогосподарки» – майстер у створенні гламурних історій про жінок та їх демонів, що приховуються за привітними посмішками. Цього літа вийшов другий сезон чорної комедії «Чому жінки вбивають», який вже декілька місяців поспіль очолює рейтинги найпопуляніших серіалів. А на IMBd отримав оцінку 8,3/10 схвалення глядачів. 

У першому сезоні події відбувалися паралельно в трьох різних часових періодах. Усі три героїні живуть в одному будинку, але в різний час: в 1963 році, у 1984-му та 2019-му. Їхні історії не перетинаються, об’єднує жінок лише один драматичний факт: їх чоловіки їм зраджують і це врешті призводить до вбивств. Перший сезон мав закінчену історію, тож в другому – ми познайомилися з новою історією та новими персонажами. Творці серіалу відмовилися від часової петлі та зосередили увагу на подіях, що відбуваються в 1949 році.  

«Цього сезону на нас чекає новий склад і сюжетні лінії. Ми досліджуємо, що означає бути гарною і що ховається за ефектними фасадами, які люди представляють світу. Також поговоримо про те, що відбувається з людиною, яку ігнорує суспільство, і, нарешті, про те, на що одна жінка може наважитися, щоб стати своєю серед тих, кого вона обожнює», – вказано в синопсисі серіалу. 

Серіал захоплює своєю детективною інтригою, пронизливою іронією, де глядач має змогу полюбуватися яскравими декораціями приміського життя, ретро карами і, звісно ж, образами в стилі New Look.  

Як створювалися костюми до другого сезону

Для створення образів післявоєнного гламуру, до проєкту запросили художницю з костюмів Джейні Брайант. Вона відома своєю роботою в серіалі «Дедвуд», де їй вдалося відтворити костюми періоду «золотої лихоманки» та за що здобула премію «Еммі». Також Брайант створювала костюми епохи 60-х в серіалі «Божевільні» та працювала над образами для першого сезону «Чому жінки вбивають». 

Джейні Брайант

При розробці костюмів другого сезону «Чому жінки вбивають» художниця надихалася модою кінця 40-х років. В той час, втомлене від Другої світової війни та мінімалізму в одязі, суспільство жваво зустріло стиль New Look, запропонований Крістіаном Діором в 1947 році. Так повернулися в моду корсети, приталений силует, спідниці стали довшими, а образ завершували капелюхи та рукавички. Як зізнається Джейні Брайант, вона сама є прихильницею цієї епохи та зазначає, що «в ті роки творчо було приємно жити, а жіночність остаточно перемогла». 

Модний шлях Альми Філлкот

Коли ми знайомимося з Альмою Філлкот, її вбрання не зовсім відповідають гламуру кінця 40-х. Героїня ніколи не вважала себе красунею та носить сукні в сірих та бежевих тонах, волосся без спеціальної укладки, а на обличчі відсутній макіяж. 

Та зі зміною обставин, змінюється і Альма. В ній з’являється харизма, сила, непереборне прагнення стати ідеальною та досягати бажаного не дивлячись ні на що. Разом з цим трансформується і зовнішній вигляд персонажу. В гардеробі Альми з’являються елегантні приталені костюми й сукні, сірі й бежеві кольори вона змінює на яскраві. Її вбрання прикрашене вишивкою та декоративними деталями, а образ доповнюють фантазійні капелюшки, рукавички і витончені прикраси. Укладки стають більш охайними, а на обличчі присутній легкий рум’янець та яскрава помада.  

Чим впевненішою стає героїня, тим яскравіші вбрання вона обирає. Наприклад, в останньому епізоді Альма одягає яскраво-червону сукню з хутряною накидкою та дорогоцінними прикрасами. Цей образ точно повторює стиль Рити Кастильо із пілотної серії, таким чином натякаючи, що Альма готова зайняти її місце в суспільстві. 

Стиль Рити Кастильо – розкіш + ретрошик

Рита Кастильо – головна модна ікона округу. ЇЇ стиль – це втілення розкоші та ретрошику: сексуальні сукні з глибоким декольте, елегантна укладка, чорні стрілки і червона помада. Героїня віддає перевагу шовковим сукням, котрі підкреслюють її фігуру, а образи завершують босоніжки на високих підборах, дорогоцінні прикраси і хутро. Навіть вдома, подалі від очей публіки, місіс Кастильо віддає перевагу розкішному синьому компекту з золотим мереживом. 

«Після завершення ескізу червоної сукні, в яку одягнена Рита при першій появі в серіалі, я показала його Марку Чері. Тоді ми сформували остаточний образ Рити Кастильо – сексуальної богині та безпринципної жінки», – зазначає Джейні Брайант.  

Рита обожнює червоний колір, що символізує кохання, пристрасть та помсту. Саме ці почуття являються рушійною силою її дій, а червоне вбрання переважає в її гардеробі. Місіс Кастильо подобається бути в центрі уваги. На фоні інших дам із садового Клубу, одягнених в пастельні відтінки, вона помітно виділяється своїми сукнями насичених кольорів та контрастними поєднаннями. 

«Джейні виконала неймовірну роботу, відтворивши до деталей костюми кінця 40-х років та точно змогла передати за допомогою візуальних образів характери персонажів», – відмічає акторка Лана Паррія, виконавиця ролі Рити Кастильо.  

Головна героїня сюжету Альма Філлкот – скромна домогосподарка. Вона мила, сором’язлива, а всі удари долі приймає з боязкою посмішкою. Своє життя вона присвятила домашнім справам та вирощуванню квітів на галявині біля будинку. Вона покірно приймає своє життя, але мріє потрапити в закритий Клуб садоводів для багатих і поважних жінок міста. Проблема лиш в тому, що місіс Філкот їм не рівня, нікому не прийде в голову звернути на неї увагу 

Повна протилежність Альмі – Рита Кастильо, ефектна та темпераментна брюнетка. Вона очолює садовий Клуб, відвідує світські заходи та постійно потрапляє під приціли камер. Жителі міста її бояться, люблять, осуджують, але все одно заздрять та бажають наслідувати. Як зазнає оповідач серіалу:«її зброя – помада та декольте». Рита одружилася за розрахунком з багатієм в надії, що той не проживе й п’яти років, та на превеликий жаль для неї, минуло вже десять років подружнього життя. 

Марк Чері вправно закладає сюжетні повороти, де кожна скоєна дурниця набуває масштабів, де пішка стає королевою і навпаки, королева перетворюється на пішку. 

Авторка: Варя Крат